Este dificultatea o iluzie?

de Manuela Timofte

«Mă ghemuiesc pe poteca îngustă care coboară panta și mă uit la abisul din dreapta mea. Frica mă paralizează și simt că nu pot mișca nici în jos, nici în sus. Sunt blocată… și totuși știu că … blocajul este în mine, în frica mea de moarte. Știu că dacă mai fac un pas la dreapta sau la stânga, locul meu este în această prăpastie aflată la câțiva metri.

Lumea pare înghețată în timp. Cei câțiva turiști din apropiere stau cu toții pe loc și privesc. Se pare că doar respirația mea se aude. De jos, aud brusc vocea copilului meu „Mamă, vin să te iau”. «Nu!», i-am răspuns, calculând într-o fracțiune de secundă că mai degrabă aș muri dacă acolo îmi este sortit, dar nu voi pune viața copilului meu în pericol. Îmi dau seama că decizia de a urca sau de a coborî este a mea și îmi asum riscul care vine odată cu ea. Nimeni nu mișcă, toată lumea așteaptă să vadă ce se întâmplă. Mă ridic și decid să mă întorc, apoi o iau pe altă cale. Totul durează câteva secunde, dar știu că au fost printre cele mai dificile secunde din viața mea…» (din jurnalul personal)

Publius Syrus

Am înțeles că nimic din ce am experimentat atunci și până atunci nu a fost întâmplător. Ceea ce făceam sau spuneam nu era întâmplător. Am înțeles că alții nu sunt responsabili pentru alegerile mele, pentru că le-am făcut, pe baza bagajelor pe care le purtam în mine. A fost rezultatul felului în care am gândit și am trăit.

Debbie Ford

«E greu, e foarte greu, nu se poate, trebuie să»… Toate sunt expresii cu o conotație foarte scăzută, care reflectă nu doar lumea în care trăim, ci lumea pe care noi înșine o creăm și ne-o creăm pentru noi înșine. Ne bazăm pe ceea ce știm, fără să căutăm o altă fațetă a lucrurilor, fără să încercăm să acționăm altfel decât am procedat până atunci.

De fapt, este greu când nu există curaj să acționăm și să mergem într-o altă direcție decât am făcut până atunci. trăim cu frica de riscuri, frica de nou, frica de început, frica de moarte…

O altă fațetă a lucrurilor o găsim punând întrebări, citind și căutând răspunsuri chiar și acolo unde credem că nu le vom găsi, chiar și acolo unde nu ne place să le căutăm. Fragmente de răspunsuri vin de peste tot și împreună formează o imagine pe care de multe ori nu ne dorim și nu credem că există, mai ales în interiorul nostru.

Traumele există și trăiesc în noi. Ele se bazează pe frică și ne fac să ne îndoim de noi înșine, de abilitățile noastre și de puterea noastră de a crea lumea pe care ne-o dorim. Frica este cea care ne face să realizăm că totul este greu.

Tot ceea ce ne dorim are nevoie de un început și trebuie privit ca un puzzle. Întregul este creat din pași mici, din bucăți puse împreună. Primele sunt cele mai greu de potrivit, iar apoi celelalte își găsesc locul tot mai ușor.

Avem nevoie să ne dăm seama că totul se poate face bucată cu bucată, dar fiecare bucată a întregului are nevoie de atenție și de plăcerea de a o pune la locul ei în întregul pe care ni-l dorim, înțelegând că nu totul poate fi rezolvat deodată.

René Descartes

Și totuși nu este greu… Este ușor să găsești motive pentru a nu face anumite lucruri. Este ușor să dai vina pe alții care se luptă să trăiască așa cum le place. E greu să faci singur ceea ce vrei. E greu să-ți mulțumești, e greu să-i apreciezi pe ceilalți. E greu să-ți ceri scuze, e greu…

Orice lucru considerat dificil poate fi depășit. Punctele noastre forte sunt credința în noi înșine și capacitatea de a finaliza ceea ce am început. Să vedem că toți cei din jurul nostru sunt o altă versiune umană a noastră.

Abhijit Naskar

Lucrurile sunt grele pentru că nu am căutat o soluție sau nu am găsit-o încă. Plângând nici nu găsim o soluție, dar așteptăm milă, compasiune și soluții pe care ceilalți ni le pot oferi. Fiecare pas făcut în ciuda a ceea ce vedem ca fiind greu este un pas făcut pentru a ușura problema. Putem să luăm măsuri pas cu pas și să ne amintim că orice soluție necesită și riscuri asumate care pot veni cu ele.

Privind în urmă, orice dificultate odată rezolvată pare mai ușoară și ne simțim bine cu noi înșine pentru că am găsit soluția. E greu de crezut că o soluție este de foarte multe ori chiar sub nasul nostru. Poate fi dificil a înțelege că dificultatea este o iluzie.

Cu iubire, Manuela

https://inalove.world

Publicat pe https://medium.com & https://gobblersmasticadores.wordpress.com/

Peakpx

4 comentarios en “Este dificultatea o iluzie?”

Deja un comentario